Vi söker en Interim Marketing and Brand Manager, Professional Hygiene, till Täby

Kiilto är ett familjeägt företag från Finland, etablerat år 1919. Vi har en uttalad vision fram till år 2080 som är baserad på miljöledarskap, närhet och engagemang för framtiden. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför kemiska produkter med tillhörande tjänster inom fyra affärsområden: bygg, industrilim och flamskydd, professionell hygien konsumentvaror. Vi verkar i 11 länder och har cirka 1 000 anställda. År 2020 uppgick koncernens nettoomsättning till 294 M€. I Sverige marknadsför vi varumärkena Kiilto Pro och DAX. Läs gärna mer om oss på www.kiilto.com

Kiiltos affärsområde Professional Hygiene tillhandahåller innovativa och hållbara produkter och lösningar inom hygien och rengöring. Vårt eget varumärke DAX är välkänt inom hälso- och sjukvården sedan mer än 40 år tillbaka. Våra produkter inom rengöring finns under varumärket Kiilto Pro. Vi säljer och marknadsför även koncernens andra starka varumärken inom hygienområdet, Antibac och Plum. Kiilto Professional Hygienes svenska huvudkontor är i Täby, med kontor och produktion i Malmö respective Svedala. Vi har 24 anställda i vår svenska organisation och omsatte 300 MSEK år 2020. Läs gärna mer om oss på www.kiilto.se

Under tiden vår ordinarie Marketing and Brand Manager är föräldraledig behöver vi en dedikerad ersättare. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att utföra och leda företagets säljdrivande marknadsaktiviteter samt stärka och utveckla vårt portfölj av varumärken inom professional hygien i Sverige.

Du blir en del av koncernens marknadsteam tillsammans med kollegor i de andra länderna.

Vi erbjuder dig en bra arbetsmiljö med goda möjligheter att påverka ditt arbete och företagets verksamhet. Du kommer att arbeta nära det kommersiella teamet och ingå i den svenska ledningsgruppen. 

VAD SÖKER VI I EN INTERIM MARKETING AND BRAND MANAGER?

Profil

Vi söker dig som har ca fem års erfarenhet av marknadsföring och varumärkesbyggande och inom B2B marketing. Vi ser gärna att du har en god kommersiell kunskap och förståelse, samt erfarenhet av marknads- och varumärkesstrategier. Du har dokumenterat bra resultat från tidigare positioner.

Du är en stark initiativtagare med stort mod och hög drivkraft. Du är en person som är trygg i dig själv och kan behålla lugn och fokus i en snabbt föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik. Du har en väl utpräglad förmåga att se helheten och behålla målet i sikte samtidigt som du behärskar det operativa. Du har ett starkt fokus på affären och kommer snabbt fram till lösningar.

Du har en god kommunikativ förmåga både gentemot dina medarbetare, kollegor och kunder. Du är prestigelös, jordnära och lyhörd med en utmärkt förmåga att bidra till en arbetsmiljö i vilken alla känner engagemang och delaktighet.

För att lyckas bra i rollen som behärskar du flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Skapa, utveckla och driva marknadsplaner
  • Ytterst ansvarig för att öka vår varumärkeskännedom.
  • Ansvara för operativt genomförande av marknadsplaner och varumärkesstrategier
  • Driva lanseringar, kampanjer, contentproduktion och annat marknadsmaterial
  • Beställa, följa upp och utvärdera tjänster av externa konsulter och byråer inom marknads- och kommunikationsområdet
  • Ytterst ansvarig för våra sociala kanaler. Arbetsuppgifter innefattar strategi, innehållsskapande, underhåll, analys.
  • Webbutveckling ur SEO-synpunkt
  • Performance marketing (SEM/Paid social etc), sätta och följa upp KPI:er.
  • Projektleda mindre events och samarbeten
  • Erfarenhet inom Segmentation, Customer journeys och Marketing Automation anses som plus
  • Resande inom och utanför Sverige kan förekomma.

UPPDRAGETS LÄNGD, OMFATTNING OCH FÖRUTSÄTTNINGAR ETC

Under de 12 månader som vår Marketing and Brand Manager är på föräldraledighet behöver vi en ersättare på 100%. Preliminär start av uppdraget är 15 januari 2022.

Arbetet sker huvudsakligen på kontoret i Täby/Arninge.

ANSÖKAN

SÖK NU! – Vi ser fram emot din ansökan, så länge annonsen är publicerad är du välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer genomför vi löpande och tjänsten kan därför tillsättas med kort varsel under processen, så vänta inte med att söka!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Interim Marketing Solutions. Vänligen skicka in din ansökan här.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Johan Larsson, på johan@interimmarketing.se