Vi söker en Teamledare till Kundservice based in Svedala

Har du tidigare erfarenhet av Kundservice? Är du redo för att ta nästa steg i din karriär tillsammans med ett expanderande företag som är på en spännande förändringsresa? Då har KiiltoClean AB tjänsten för dig!

Om tjänsten

Kiilto söker just nu en Teamledare till deras Order Desk i Svedala. Det är avdelningens övergripande ansvar att agera kontaktyta för kunderna, där ni säkrar flödet från order till fakturering, på ett sätt som genererar hög kundnöjdhet. På ett lösningsorienterat sätt säkerställer ni att produkter av rätt kvantitet levereras i tid till samtliga kunder.

Som Teamledare kommer du dagligen genomföra varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Här är ingen dag den andra lik och utöver det löpande administrativa servicearbetet kommer du även leda ett team om tre personer. Det är din uppgift att säkerställa att teamet har de bästa förutsättningarna för att lyckas nå uppsatta mål. Du kommer inte besitta något personalansvar och rapporterar direkt till Supply Change Manager. 

Du kommer även få initiera och delta i förbättringsprojekt inom orderflödet utifrån kundernas krav och interna målsättningar.

I tjänsten som Teamledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Orderadministration via telefon, mail och framtida CRM-system.
  • Säkerställa leveransen genom att kontrollera överföra och bevaka order.
  • Restorderhantering. 
  • Fakturering. 
  • Hantera reklamationer via telefon eller mejl. 
  • Registervård, uppdatera och underhålla kundregister. 
  • Löpande kundkontakt, externt och internt.
  • Förbättringsarbete kopplat till rutiner samt processor. 

Om dig

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av kundservice med fokus på orderhantering. Från tidigare arbeten är du van vid kundkontakt och ett varierande arbete i högt tempo. För att lyckas i rollen ser vi även att du tidigare självständigt arbetat med hantering av såväl fakturor som reklamationer. 

Du har en fullbordad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. En eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik är meriterande. Erfarenhet av någon form utav projektledning eller förändringsarbete är också högst meriterande.  

Som person är du social, kommunikativ och strukturerad. Du besitter en förmåga att bygga förtroendefulla relationer internt såväl som externt och drivs av att generera service i världsklass. Du besitter en förmåga att lyfta blicken, se helheten och kan på så sätt framgångsrikt genomföra förbättringar som gynnar både företag och medarbetare. 

Viktigt för tjänsten är:

  • Tidigare erfarenhet av kundservice och Order Desk.
  • Flytande svenska och engelska, i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Word.
  • Förmåga att arbeta i affärssystem, gärna erfarenhet av Iscala.

Om du har språkkunskaper utöver svenska och engelska är detta meriterande.

Om Kiilto

Kiilto är ett växande, familjeägt företag med hundra års historia och en vision fram till 2080. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför kemiska industrilösningar inom fyra affärsområden: bygg, industriell limning och flamskydd, professionell hygien och konsumenthygien.

Vi är cirka 1000 innovativa, kompetenta yrkesverksamma, Kiiltonians som är verksamma inom elva länder. Detta gör oss till en stark aktör inom vart och ett av våra affärsområden. Vi är stolta över våra egna forsknings-, innovations- och utvecklingsfunktioner, som ligger till grund för ett smidigt och värdefullt samarbete med våra kunder.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Cecilia Danlarén på Cecilia.Danlaren@adecco.se alternativt via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan här!